Hoe controleer ik mijn webshop op gebroken links?

Find-fix broken links in webshop

Gebroken links zijn nefast voor de UX en de SEO – zoekmachine optimalisatie van jouw webshop. Ontdek hier hoe je ze vind en hersteld.

Inhoudsopgave vinden en oplossen van gebroken links

1. Het belang van goed werkende interne en externe Links.

In de doorgedreven digitalisering van de e-commerce branche is het primordiaal om een goed functionerende gebruiksvriendelijks webshop te hebben. Dit hangt onlosmakelijk samen met het succes van jouw webshop.

Een onderdeel die veelal over het hoofd wordt gezien zijn de gebroken links. Goed werkende links hebben een heel grote impact op de gebruikerservaring. Broken links beïnvloeden ook de positie in de zoekresultaten van Google. 

Het herstellen van verbroken interne linking en external linking zijn onderdelen van de SEO – zoekmachine-optimalisatie

In deze zeer complete gids over gebroken links gaan we in op het belang van het herstellen van verbroken links, hoe je ze kunt testen in je WooCommerce webshop en strategieën om ze in de toekomst te voorkomen.

2. De impact van gebroken links op gebruikerservaring en SEO

2.1. UX - impact van brokenlinks op gebruikerservaring

Als bezoekers op jouw webshop een gebroken link tegenkomen, dan ontsiert dit hun ervaring met de navigatie in je shop.

Dit zorgt voor frustratie en ontgoocheling.

In plaats dat de klant het product of de informatie kan vinden die hij zoekt, komt hij uit op een “404 – deze pagina niet gevonden” uit.

Deze doodlopende link zorgt voor een negatieve ervaring met jouw webshop. Daarom verlaat de klant jouw webshop.

Het resultaat is dat de klant op zoek gaat naar een alternatief. Zo loop je dus klanten en verkopen mis.

Correlation bounce rate and conversion in Ecommerce

Bouncerate vs conversie

Een klant die de webshop verlaat zonder verdere actie zorgt voor een hogere bounce rate. Daarom scoort je pagina minder goed in de zoekresultaten.

Google wil immers pagina’s laten zien aan zoekers die beantwoorden aan hun zoek opdracht. 

Bovendien taste verbroken links het vertrouwen en de geloofwaardigheid van jouw merk aan.

Bezoekers op je web winkel interpreteren gebroken links ook snel als negatief en beschouwen je shop al snel als verouderd of slecht onderhouden.

Dit resulteert in reputatieschade en verkleint de kans dat klanten nogmaals terugkomen naar jouw webwinkel

SOURCE : Contentsquare – Benchmark report 2023

2.2. De impact van kapotte links op jouw SEO-ranking

Naast de negatieve impact op de gebruikerservaring van bezoekers, zorgen niet-werkende url’s voor een negatieve impact op de ranking in de zoekresultaten. 

Waarom gebroken links niet stroken met het doel van Google.

Google EAT quality raters

Het doel van Google is het best mogelijke resultaat voor de zoekopdracht van de klant tonen.

Hiervoor crawlen en indexeren ze voortduren websites en vergelijken die rangschikken ze volgens de relevantie.

Hierbij hanteert Google het E.A.T. – Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness  prinicpe. (* – Search Quality Rater Overview)

Een gebroken link betekent voor de zoekmachine ; 

  • dat je webshop mogelijk niet up-to-date is
  • slecht onderhouden
  • een minder goede gebruikerservaring geeft
  • en dus minder waardevol voor de klanten. 

Als gevolg hiervan kunnen zoekmachines de positie van je webshop in de zoekresultaten SERP – Search Engine Result Page verlagen. Waardoor het voor potentiële bezoekers en klanten moeilijker is om je te vinden.

Dit heeft een aanzienlijke impact op de zichtbaarheid.

Resultaat is minder organische verkeer naar je online shop met uiteindelijk minder verkoop en minder online succes.

SEO webshop optimalisatie is soms specialisten werk. Daarom helpen we klanten door webshop advies op maat. Hierbij analyseren we jouw webshop en geven we gerichte aanbevelingen. 

3. Hoe test je jouw woocommerce webshop op verbroken links?

Ok dat is duidelijk wat nu?

Nu is het duidelijk hoe belangrijk het is om kapotte links te herstellen. Hier volgt hoe je kan testen of je woocommerce webshop gebroken links heeft. 

Er zijn twee primaire methoden die u kunt gebruiken: handmatig testen en het gebruik van broken link checker tools.

3.1. Test de links in je webshop handmatig.

Concreet houdt het manueel testen in dat je systematisch naar idere pagina in je webshop navigeert en alle links controleert en test of ze werken. 

Deze methode is tijdrovend en niet praktisch voor grotere webshops met veel pagina’s en links.

Niettegenstaande is deze manuele testmethode nuttig voor het identificeren van kapotte links in belangrijke pagina’s, zoals product-pagina’s of belangrijke landingspagina’s.

Een (zeer) hoge bouncerate voor een pagina kan een indicatie zijn voor een pagina met een defecte niet werkende link in. 

Scroll over brokenlink check

Volg deze stappen om handmatig te testen op gebroken links in jouw webshop:

  1. Begin navigeren in je webshop naar de hoofdpagina’s, waaronder de homepage, blog berichten, categorie-pagina’s en product-pagina’s.
  2. Klik op elke link die je ooit maakte. Dus ook interne links binnen je webshop en externe links naar andere websites.
  3. Let op eventuele foutmeldingen of doodlopende eindjes voor verbroken koppelingen, zoals de fout 404-pagina niet gevonden.
  4. Herhaal deze stappen voor alle relevante pagina’s in je webshop.

PRO TIP : als je met je muis over een link gaat zie je links onderaan de pagina de URL waar die naartoe gaat. 

Het nadeel van manueel opsporen van gebroken links.

Het spreek voor zich dat deze manuele methode voor het achterhalen van dode links enkel bruikbaar is voor kleinere webshops.

Daarom zal het overwegen van een uitgebreide link analyse met een geautomatiseerde link checker aangewezen zijn voor grotere websites.

Dus hoewel handmatig testen kan helpen bij het identificeren van enkele gebroken links, worden ze mogelijk niet allemaal vastgelegd.

3.2. Gebruik een broken link Checkers tool

Broken link checker wordpress plugin

Er zijn verschillende betrouwbare link checkers voor verloren links beschikbaar, waaronder ; 

De Ahrefs en Dead link checker tool zijn externe tools waar je de URL van je webshop kan ingeven. Een automatisch programma test dan de links op jouw webshop.

De WordPress Plugin linkchecker tools zijn handige programmatjes die werken via het dashboard van je WordPress Woocommerce webshop.

Elke tool heeft zijn eigen functies en mogelijkheden.

Dus kies er een die het beste bij je behoeften en voorkeuren past.

Stap voor stap methode om met een broken link cheker de verbroken koppelingen te vinden:

How to check broken links with wordpress broken link checker plugin

Broken Link Checker (WordPress-plug-in)

  1. Installeer en activeer de gekozen plug-in voor het controleren van verbroken koppelingen als je WordPress gebruikt.
  2. Open de tool of plugin en voer de URL van je webshop in.
  3. Start de scan en wacht tot de tool de pagina’s en links van je webwinkel controleert. Dit kan even duren.
  4. Bekijk het gegenereerde rapport, waarin eventuele gebroken koppelingen worden aangegeven en alle aanvullende details worden verstrekt. Zoals de pagina waarop de verbroken koppeling zich bevindt en het type fout dat is aangetroffen.
  5. Herstel de link van de verbroken koppelingen op basis van de aanbevelingen van de tool.

Deze automatische broken link checker tools stellen je in staat om snel te handelen.

Riskeer niet dat een link reeds lange tijd niet werkt.

Daarom zijn deze tools een stuk efficiënter en kan je snel en effectief  links herstellen.

Dit zal er voor zorgen dat je dus sneller de problemen opspoort.

Resultaat is een webshop met een betere gebruikerservaring en je verbetert de SEO van je webshop. 

4. Opsporen en analyseren van verbroken links

Zodra je de verbroken links hebt gevonden is het essentieel om de impact en type probleem duidelijk te analyseren.

De gebroken links zijn onderverdeelt twee hoofdtypen: interne verbroken links en externe verbroken links.

4.1. Interne gebroken links

Interne broken links zijn links binnen je webshop die linken naar pagina’s die niet meer bestaan of stukken content die niet meer aanwezig zijn op je site.

Het verliezen van een link treedt op  wanneer je een pagina verwijderd of verplaatst, zonder dat je een link legt van de oude URL naar de nieuwe URL.

Resultaat is een gebroken link binnen in je webshop’s navigatie. 

Broken link report

Via deze 4 stappen ontdek je interne verbroken links en achterhaal je de oorzaak:

  1. Bekijk het rapport met verbroken koppelingen dat is gegenereerd in punt 3 door de tool of wordpress plug-in.
  2. Zoek uit waar de interne verbroken links binnen je webshop staan.
  3. Bezoek de pagina‘s waar deze verloren links zich bevinden en check wat de opgetreden fout is.
  4. Bepaal de oorzaak van de verbroken link, zoals een verwijderde of verplaatste pagina.

Broken Link Checker (WordPress-plug-in)

Het achterhalen en uitzoeken van interne verbroken links is cruciaal voor het behouden van een goede gebruikerservaring binnen je webwinkel.

Daarom moet je kapotte links opnieuw goed doorlinken of herstellen.

Dit zorgt er voor dat de bezoekers in je webshop vlot kunnen navigeren.

Resultaat is minder kans op frustratie, een positieve ervaring voor je klanten en een hogere conversie

4.2. External Broken Links

Externe broken links zijn links op je webshop die verwijzen naar niet-bestaande website pagina’s of content op andere, externe sites dan jouw webshop.   

De oorzaak hiervan kan zijn dat je de URL verkeerd hebt ingegeven of de externe website zijn inhoud heeft verandert of gewist

Ahrefs free backlink checker tool

Volg deze 4 stappen om externe brokenlinks te ontdekken en te controleren:

  1. Start opnieuw met  het rapport met verbroken koppelingen dat is gegenereerd door de brokenlink checker tools of de WordPress plug-in die je installeerde.
  2. Ga op zoek naar de links naar externe websites op je shop die niet meer werken. 
  3. Klik op de link naar de externe websites  en pagina’s waarnaar deze verloren links leiden.
  4. Controleer de opgetreden fout en ontdek zo de impact op de gebruikerservaring. Als deze link niet werkt is dit slecht voor je SEO.

Het nazien van en controleren van de gebroken links naar externe content is essentieel om ervoor te zorgen dat je webshop correcte en actuele informatie aan de bezoekers van je shop biedt.

BRON : Test met de Ahrefs Brokenlink checker tool voor de website : www.lifeisbetteratthepool.be 

Door deze verbroken links opnieuw goed te linken of te verwijderen verbeter je de ervaring en voorkom je een verloren navigatie. Dit zorgt er voor dat je de geloofwaardigheid vergroot  en betrouwbaarheid van je webshop bevestigd. 

Een link naar externe content die bijdraagt aan het verschaffen van relevante informatie voor je klanten wordt als zeer waardevol ervaren. Het ondersteund ook je eigen content als zijnde waarheidsgetrouw. 

5. Hoe kan je gebroken links herstellen?

Nu je de gebroken links in je webshop hebt gevonden en gecontroleerd, is het tijd om actie te ondernemen en ze te herstellen.

Afhankelijk van het type en de oorzaak van de gebroken webshop link, volg je een verschillende benadering om de doodlopende link op te lossen.

5.1. De gebroken link omleiden naar je nieuwe pagina.

Gaat de dode link naar een pagina die is vervangen of verplaatst, dan maak je een omleidende link. Stuur deze link naar de nieuwere content of pagina.

Is er geen nieuwe pagina aangemaakt, link dan door naar een relevante pagina of product.

Komt een bezoeker op de voormalige gebroken link, dan komt hij nu, na het doorlinken uit op de nieuwe pagina. 

Een gebroken link in je webshop doe je aan de hand van deze 3 stappen : 

Redirection wordpress plugin

Redirection wordpress plugin

How to add a new redirect.

  1. Bepaal de nieuwe URL of bestemmingspagina waarnaar de gebroken link moet verwijzen.
  2. Stel een 301-omleiding in, wat een permanente omleiding is, van de oude URL naar de nieuwe URL.
  3. Werk de verbroken link bij met de nieuwe URL of zorg ervoor dat de omleiding aanwezig is.
Redirection Wordpress plugin installation

We raden aan om hiervoor de Redirection plugin te gebruken. Yoast SEO plugin is ook een handige plugin.

Deze plugin is in de 1ste plaats voor het optimaliseren van je SEO.

Echter deze geeft je automatisch een popup met de vraag om een “gewiste of gewijzigde” URL door te linken. Zo kom je nooit met gebroken links te zitten. 

Dit omleiden van verbroken links zorgt ervoor dat gebruikers eenvoudigweg naar de juiste pagina worden doorgelinkt.

Hiervoor moet de gebruiker niets doen. Daarom verbetert dit de gebruikerservaring en voorkomt het frustratie.

Bovendien herkennen zoekmachines doorgelinkte URL’s. Dit maakt dat de zoekmachines hun indexering bijwerken.

Resultaat is dat de SEO-waarde van de oude pagina blijft behouden en doorgegeven wordt aan de nieuwe pagina. Zo verlies je geen posities in de ranking van de zoekresultaten. 

5.2. De defecte link verwijderen

In sommige gevallen is het niet mogelijk of nodig om een gebroken link om te leiden. Bijvoorbeeld als de pagina definitief is verwijderd of als er geen relevante alternatieve informatie is om naar door te verwijzen.

In dat geval verwijder je best de gebroken linke. Op deze manier loopt de link niet meer dood op een 404 – pagina niet gevonden uit. 

Volg deze stappen om een gebroken link te verwijderen:

  1. Vind de verloren link in de inhoud of navigatie van uw webshop.
  2. Bewerk de paginatekst of het onderdeel waar de gebroken link zich bevindt.
  3. Verwijder de gebroken link uit de tekst of het navigatie menu.

Het verwijderen van kapotte links zorgt ervoor dat gebruikers geen doodlopende navigatie of 404 – foutpagina’s binnen je webshop tegenkomen.

Het helpt ook om een goed werkende en overzichtelijke website te behouden. Dit resulteert in zowel een betere gebruikerservaring als een verbetering van de SEO.

5.3. Webshop redirect tools gebruiken om gebroken links te herstellen.

Als je een grote webshop hebt met talloze pagina’s en links, is het handmatig doorlinken van gebroken links een tijdrovende en overweldigende taak.

Gelukkig zijn er handige tools beschikbaar die het herstellen van slechte links  automatiseren en efficiënter maken.

Een van die tools is de Broken Link Checker-plug-in voor WordPress. Deze plugin scant je webshop op kapotte links.

Daarna ontvang je een  gedetailleerd rapport. Dit rapport laat je toe om de gebroken links direct vanuit het dashboard van de plug-in de link te bewerken of te wissen.

Resultaat is een immense tijdsbesparing

Door gebruik te maken van tools zoals de Broken Link Checker, vereenvoudig en versnel je het herstellen van een verloren link.

Dit zorgt voor een tijdbesparing en een snel herstelde website.

Resultaat is een betere weshop navigatie die ten allen tijde gebruiksvriendelijk blijft. 

LEESTIP : 5 Tools voor een betere webshop navigatie. 

Hulp nodig van een expert?

Wil je graag beroep doen op een expert om jouw webshop SEO te verbeteren? Boek een webshop meeting (slechts 45min) en wij luisteren graag naar je plannen! We kunnen vast en zeker helpen helpen!

6. Het belang van een webshop zonder gebroken links

In de vorige punten hebben we uitgelegd hoe je gebroken koppelingen kan testen en herstellen.

Nu een woordje uitleg over het belang van de de afwezigheid van broken links in E-commerce webshops. 

6.1. Webshop zonder gebroken links komt Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid ten goede.

Stel dat je webshop slecht werkende links heeft, dan zorgt dit voor een negatieve invloed op de geloofwaardigheid en het vertrouwen van je klanten.

Vergelijk het met een naambord in een winkel die je naar de nooduitgang stuurt. Postief is dit niet. 

Een klant zal dit aanzien als een signaal voor een niet goed onderhouden webwinkel, slecht management of simpelweg als onprofessioneel.

Dit geeft een deuk in het vertrouwen van de klant in jouw merkt.

Resultaat is wantrouwen en een verloren klant of verkoop.

Doordat je zorgt voor een webshop zonder broken links, laat je klanten zien dat je een betrouwbare webshop bent.

Het is een blijk van toewijding en professionalisme.

Het toont aan dat je een naadloze gebruikers ervaring en navigatie belangrijk vind. 

6.2. Positieve impact op de Gebruikerservaring en betrokkenheid

Een webshop zonder gebroken links biedt gebruikers een vlotte en ononderbroken browse-ervaring.

Als bezoekers geen doodlopende links of 404 foutpagina’s tegen komen op je webshop gemakkelijk kunnen navigeren.

Daarom is de kans groter dat ze kopen

De webwinkel bezoeker kan zich concentreren op de inhoud van je winkel, jouw blogs lezen, categorieën verkennen, door de producten bladeren en uiteindelijk kopen.

Een positieve ervaring met je shop bevordert betrokkenheid, moedigt herhaalde bezoeken aan en vergroot de kans dat klanten trouw blijven aan je merk en herhaalaankopen doen. 

Daarom is het zo belangrijk om prioriteit te geven aan het oplossen herstellen van links die verloren zijn gegaan.

Dit verhoogt het gebruiksgemak en creëert meer converterende webshop bezoeken. 

6.3. Invloed op ranking in zoekmachines - SEO - zoekmachineoptimalisatie.

Zoekmachines, zoals Google, beschouwen de aanwezigheid van links die niet werken als een signaal van een slecht onderhouden of webwinkel van lage kwaliteit.

Wanneer zoekmachines je webshop crawlen en gebroken links tegenkomen, heeft dit een negatieve invloed op je SEO-score. Hierbij spelen het aantal backlinks ook een belangrijke rol in de SEO optimalisatie.

Hoe meer kwalitatieve backlinks naar jouw webshop, hoe beter voor je SEO score en de ranking in de zoekresultaten. Neem linkbuilding op in jouw webshop online marketing strategie.

Zoekmachines streven ernaar gebruikers de meest relevante en waardevolle resultaten te bieden volgens het E.A.T. principe. 1 van de indicators zijn de links ;

  • interne links
  • externe links
  • de kwalteit van de link
  • de relevantie
  • dus ook of de link werkt of gebroken is.

Daarom vergroot je de kans om hoger te scoren in de zoekresultaten van de zoekmachine als je webshop geen gebroken links heeft.

Het resultaat zijn meer natuurlijke bezoekers en dus potentiële klanten voor jouw webwinkel. 

LEESTIP : De 3 beste SEO webshop optimalisatie technieken. 

7. Oorzaken van gebroken links en hoe kan je ze voorkomen

Ok we vonden de problemen, hoe voorkomen we dit euvel?

We hebben nu ontdekt hoe we kapotte links vinden, herstellen en begrijpen het belang voor E-commerce succes.

Daarom is het essentieel om nu ook te begrijpen wat de oorzaken zijn en die te voorkomen.

Dit zorgt zo dat we de gegarandeerd een webshop behouden zonder verloren links.

Hiervoor neem je preventief maatregelen. Hierbij enkele van de belangrijkste oorzaken van gebroken links en methodes om ze te voorkomen:

7.1. URL-wijzigingen en permalinks

Een veelvoorkomende oorzaak van verbroken links is wanneer de URL-structuur of permalinks van de pagina’s van je webshop veranderen.

Dit kan gebeuren wanneer je het ontwerp van je website bijwerkt, inhoud reorganiseert of andere structurele wijzigingen aanbrengt zoals een nieuwe thema of nieuw design van je online shop.

3 stappen om gebroken links als gevolg van het wijzigen van een URL te voorkomen : 

  1. Voorzie direct een juiste URL-omleidingen met behulp van 301-omleidingen wanneer je de URL van een pagina wijzigt. (met Yoast SEO, krijg je direct de vraag)
  2. Gebruik consistente en beschrijvende permalinks die de inhoud van de pagina weerspiegelen.
  3. Vermijd onnodige wijzigingen in URL’s, tenzij absoluut noodzakelijk.

Ons advies is om een URL van een product, pagina of blog NOOIT te wijzigen. Dit zorgt bijna altijd voor problemen.

Maak in de plaats een nieuw product of pagina aan en link de oude door naar de nieuwe. 

Door zorgvuldig om te springen met URL-wijzigingen en dit goed te beheren voorkom je nieuwe gebroken links.

Daarom is het belangrijk een doorlink te maken als de je een pagina of product in je webshop wijzigt of wist. 

7.2. Verwijderde of verplaatste pagina's of producten.

Een 2de oorzaak is het verwijderen of verplaatsen van je pagina zonder het maken van een redirect. Dit kan leiden tot een gebroken link.

Krijg je bezoekers op je webshop en klikken ze op deze link, dan krijgen ze een 404 foutpagina “pagina niet gevonden” in plaats van de bedoelde inhoud.

Is deze pagina reeds opgenomen in de zoekresultaten, dan zal dit zoekresultaat ook naar deze 404 pagina leiden.

Dit is dodelijk voor je SEO

3 methodes om gebroken links als gevolg van verwijderde of verplaatste pagina’s te voorkomen:

  1. Maak altijd een correcte omleiding bij het verwijderen of verplaatsen van een pagina.
  2. Werk interne links binnen je webshop bij om de nieuwe URL of plek van de pagina weer te geven.
  3. Controleer en update regelmatig de navigatie van jouw webshop om er zeker van te zijn dat alle links werken.

Door verwijderde of verplaatste pagina’s proactief te beheren, behoudt je een naadloze gebruikerservaring en voorkom je dat gebroken links opduiken.

7.3 Verouderde inhoud en linkrot

Na verloop van tijd kan de inhoud van je webshop verouderd of irrelevant worden. Dit leidt zeer frequent tot links die niet meer werken, wanneer de gekoppelde inhoud niet langer beschikbaar is of is verplaatst.

3 methodes om gebroken links als gevolg van verouderde inhoud en linkrot te voorkomen:

  1. Controleer en update regelmatig de inhoud van je webshop om ervoor te zorgen dat deze accuraat en relevant blijft.
  2. Gebruik geautomatiseerde tools of plug-ins om te scannen op verbroken links en herstel of verwijder ze zo snel als mogelijk.
  3. Vermijd irrelevante externe links naar inhoud die waarschijnlijk zal veranderen of niet meer beschikbaar zal zijn in de toekomst.

Door de webshop content up-to-date te houden en externe links actief te beheren, minimaliseer je het aantal verloren links  en behoud je een vlotte navigatie ervaring je de shop. 

Bij een webwinkel zit het gevaar hem in de blog pagina’s. Gezien dat de producten die je verkoopt steeds up to date moeten blijven is het minder waarschijnlijk dat zich daar een probleem voordoet.

Over het algemeen zijn de producten ook gekoppeld aan een CMS platform die heel wat info up to date houdt aan de hand van synchronisaties. 

7.4. Technische problemen en serverfouten

Een 4de veel voorkomend probleem die de URL koppelingen doe breken zijn technische en server problemen. Heb je een webshop, geef dan voorrang aan een (zeer) degelijke Webhosting

Dit kunnen problemen zijn zoals 404-fouten, serveruitval of verbindingsproblemen.

Je E-commerce inkomsten zijn hiervan afhankelijk. Het laat je dus niet toe om te besparen op een goede webhosting zoals bijvoorbeeld een Hosting en Webhosting bij Combell 

Voorkom gebroken links als gevolg van technische problemen als volgt:

  1. Controleer je webshop regelmatig op technische problemen of serverfouten.
  2. Maak je 404 foutpagina op om bezoekers op je shop te begeleiden wanneer ze fouten tegenkomen.
  3. Werk samen met een professionele Webhosting provider om betrouwbare en stabiele serverprestaties te garanderen.

Door technische problemen zo snel als mogelijk op te lossen en de stabiliteit van de server van je webshop te waarborgen, beperk je de downtime en het aantal gebroken links tot een minimum. Hiermee verzeker je een aangename webshop ervaring voor je klanten. 

8. Statistieken en onderzoek over de impact van gebroken links

Volgens een onderzoek van SEMrush hebben websites met gebroken links een gemiddeld bouncepercentage van 64,9%, vergeleken met 48,2% voor websites zonder verbroken links.

Tweet this

(* – Semrush Broken links BLOG)

Een hoog bouncepercentage duidt op een slechte gebruikersbetrokkenheid en heeft een negatieve invloed op SEO.

Uit een rapport van Databox blijkt dat 85,7% van de marketeers het herstellen van broken links een even effectieve of betere methode vinden dan linkbuilding an sich. 

Tweet this

(* – Databox – Broken link building tips)

Google beschouwt defecte links als een negatief signaal voor de kwaliteit van de website en is van invloed op de positie van webpagina’s in de zoekresultaten.

Door ervoor te zorgen dat er geen gebroken links zijn, verbeter je de zichtbaarheid en het natuurlijke verkeer van en naar je webshop.

Deze statistieken benadrukken het belang van het terug in orde zetten van de links die verloren gingen.

Dit bewijst ook de tastbare impact die ze hebben op de ervaring van de bezoekers op je site en de impact op SEO-resultaten.

9. Samengevatte info over gebroken URL's.

Tot slot kunnen we samenvatten dat het herstellen van gebroken links in je webshop met prioriteit aangepakt moeten worden.

Herstellen van dode links dragen er toe bij dat je E-commerce webwinkel goed functioneert.

Dit herstellen van gebroken URL’s zorgt eveneens voor een betere positie van je webshop in de zoekresultaten van Google.

Negatieve impact van broken links

Gebroken links hebben een negatieve invloed op de ervaring van bezoekers van jouw webwinkel, geven een deuk aan je geloofwaardigheid en professionalisme en ondergraaft een goede SEO-ranking.

Automatische broken link checker tools voor efficiënte herstelling

Je lost dit op door regelmatig te testen op kapotte link verbindingen.

  • Met andere woorden, testen en herstellen van gebroken links zorgt voor een vlotte navigatie.
  • Dit draagt ook bij tot de geloofwaardigheid van je bedrijf.
  • Zorgt voor meer zichtbaarheid doordat je beter scoort in de ranking van zoekresultaten bij zoekmachines zoals Google en Bing.  

Gebruik hiervoor handmatige tests en geautomatiseerde broken link checker tools voor gebroken links om ze op te sporen en te controleren.

Met de geautomatiseerde brokenlinkcheker tools beheer je snel en efficiënt deze problematiek in je webshop. 

Verwijs of verwijder dode links

Verwijs of verwijder gebroken links op basis van hun type en de oorzaak. Gebruik handige externe tools of Woocommerce webshop plug-ins om het herstellen vlotter te laten verlopen.

Voorkom gebroken links voor E-commerce succes

Geef daarnaast prioriteit aan het voorkomen van gebroken links door :

  • URL-wijzigingen te beheren
  • de content van je webshop regelmatig bij te werken
  • technische problemen snel op te lossen

Door ervoor te zorgen dat er geen gebroken links in jouw e-commerce webshop zijn, creëer je een positieve ervaring voor de bezoekers bij het gebruik van je webwinkel, krijg je een goede reputatie als betrouwbare webwinkel en vergroot je de kansen om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te scoren.

Neem de nodige stappen om gebroken links door te linken en te voorkomen, en ervaar hoe je webshop beter scoort op gebied van het gebruiksgemak en SEO-prestaties.

Share if you like!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *