Een betere webshop klantenservice met deze 3 tips.

Betere webshop klantenservice - 3 tips

Klant is koning in de wereld van e-commerce. Een tevreden klant betekent een terugkerende klant, en dat is wat je wil als zaakvoerder van een Woocommerce webshop online business. Daarom is een belangrijk breekpunt van tevreden klanten is een uitmuntende klantenservice.

Hier zijn drie tips voor webshops om hun klantenservice te verbeteren en uw klanten ervaring te verbeteren (UX – User Experience.)

Wees bereikbaar via verschillende kanalen

beter webshop klantenservice - chat kanalen

Een betere webshop klantenservice communiceert via verschillende kanalen.

Klanten willen  eenvoudig en snel contact kunnen opnemen met de klantenservice van uw webshop. Daarom is het belangrijk om bereikbaar te zijn via verschillende kanalen, zoals per mail, telefoon en sociale media.

Berichten komen tegenwoordig niet enkel via mail, maar ook via Facebook messenger, Google berichten, Whatsapp en via bijvoorbeeld een chat functie op uw site.

Bovenal is het dus ontzettend belangrijk om als deze kanalen duidelijk te vermelden op uw Woocommerce webshop, zodat klanten weten hoe ze contact kunnen opnemen. Het resultaat hiervan is dat klanten je eenvoudig kunnen bereiken. Tot slot zorgt dit voor een goede klanten service ervaring.

TIP : wij gebruiken Crisp chat – hieraan kan je verschillende berichten diensten koppelen en behoud u het overzicht.

Gebruik tools en de laatste nieuwe technologie voor het verbeteren van uw webshop klanten contacten.

Het is ook belangrijk om snel te reageren op vragen en klachten. Als een klant een vraag heeft enkele dagen na het ontvangen van zijn bestelling, wil hij of zij niet lang wachten op een antwoord. Daarom is het aan te raden om binnen 24 uur te reageren op e-mails en berichten op sociale media.

Bijvoorbeeld is het voor telefoongesprekken belangrijk om zo snel mogelijk op te nemen, het werken met VOIP en het werken met mobiele telefoons kan hierbij helpen.

Zorg voor een persoonlijke benadering

Betere webshop klantenservice - 3 tips

Een persoonlijke benadering kan het verschil maken in de klantenservice van jouw webshop. Klanten willen zich gehoord en begrepen voelen. Daarom helpt een persoonlijke benadering hierbij.

Het belangrijkste verschil dat je in de toekomst zal kunnen maken is met het menselijk en persoonlijk contact

Bijvoorbeeld  is het aan te raden om klanten aan te spreken met hun voornaam in plaats van met “beste klant“.

Tot slot, stel ook vragen, vragen stellen is tonen dat je echt betrokken bent bij de klant. Bovendien helpt vragen stellen ook om de klant zijn probleem beter te begrijpen.

Communicatie is onderdeel van je webshop marketing

Een persoonlijke benadering kan ook helpen bij het oplossen van problemen. Als een klant bijvoorbeeld een klacht heeft, kan het helpen om empathie en begrip te tonen en een oplossing op maat te bieden.

LEESTIP : personalisatie is super belangrijk – Ontdek hier waarom : 5 straffe E-commerce statistieken.

Dit geeft de klant het gevoel geven dat er echt naar hem of haar wordt geluisterd en dat er alles aan wordt gedaan om het probleem op te lossen.

Beschouw communiceren als een onderdeel van uw webshop marketing strategie. Goed, duidelijk en vlot communiceren verbetert de webshop klantenservice ervaring.

Zorg voor een goede FAQ-pagina om de klantenervaring met de webshop service te verbeteren.

Jouw klanten hebben vragen, veel vragen. Daarom is het belangrijk om genoeg aandacht te besteden aan FAQ’s (Frequently Asked Questions – veel gestelde vragen) en zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Er zijn 2 voordelen van een verzorgde FAQ – sectie in uw webshop. Hierbij het overzicht :

  1. door het beantwoorden van de vragen, ook de triviale vragen, toont dat jouw organisatie kennis van zaken heeft. De klanten begrijpen hierdoor dat het bedrijf waarmee ze in contact komt een vakspecialist is. Dit schept vertrouwen en in de onderneming en helpt de klant bij u te kopen – ten slotte de specialist.
  2. een uitgebreide FAQ’ pagina zorgt er voor dat heel wat vragen beantwoord zijn, vooraleer de klant contact met je opneemt. Op deze manier ontlast je uzelf en houw collega’s met het beantwoorden van steeds dezelfde weerkerende vragen.

TIPS voor vlotte communicatie :

  • krijg je regelmatig dezelfde vraag? DAT is een topic die je kan opnemen in de FAQ’s van jouw webshop.
  • in de chatfunctie van CRISP CHAT kan je geautomatiseerde antwoorden instellen en kan je vliegensvlug deskundig antwoorden op weerkerende vragen in de chat.

 

Wil je een webshop bouwen?

Wil je zelf ook een webshop laten bouwen maar weet je niet hoe er aan te beginnen? Boek een webshop meeting (slechts 45min) en wij luisteren graag naar uw plannen! Misschien kunnen wij u wel helpen.

Share if you like!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *